I'm: a caliph of Allah SWT, an ummah of RasuluLlah SAW. (:




Wednesday, August 31, 2011

Ramadhan melambai pergi, Shawal datang mengganti.

Allahu Akbar, Allahu Akbar, Allahu Akbar. laa Ilaaha illaLlah HuwaLlahu Akbar. Allahu Akbar wa liLlahi lhamd! :')


Tamat sudah kelana Ramadhan di Morocco waktu Maghrib malam tadi. Dia pergi dengan arahan Tuhannya. Dia melambai dengan lambaian nasihat dan amanat terakhir.. katanya,. "Kamu diciptakan atas nama cinta Tuhanmu Yang Menciptakan. Kamu dicipta utk mengabdi diri kpd Dia.. mengabdi dengan cinta dan kasih-sayang, bukan dengan keterpaksaan yang meletihkan..bahkan dengan kebahagiaan dan penuh kenikmatan. Kamu telah rasainya ketika aku menziarahimu selama satu purnama. Dengan amanat Tuhanku, jagai lah 'rasa' itu ketika sahabatku Syawal beserta sahabat-sahabat lainku yang sepuluh itu datang menziarahimu.. selama mana helaan nafas ada bersamamu. Ingat, aku bukan Tuhan. Aku Ramadhan!"


Ahleyn wa sahlan Syawal yang indah, kau juga kami rindui. Kau bawakan kami hadiah kemenangan dan kegembiraan yang tak ternilai dari Tuhan, bersama wajahmu yang berseri-seri. Syukur kami kepada Tuhan, Allah sekalian alam!


T9abbalaLahu minnaa o minkoum jamee3a! 3wacher mabrouk 3likom kamlin <3 Salam lebaran. Selamat Hari Raya, maaf lahir batin. (:


***


Ramadhan, aku kini sudah sangat rindu akan madrasah dan tarbiyahmu. Aku rindu pada pintu-pintu syurga yang dibuka luas dan tutupan pintu-pintu neraka sepanjang hari. Ramadhan, doakan aku istiqamah untuk berjalan menuju Allah serta menghormati sahabat-sahabatmu ketika mereka menziarahi aku, sepertimana aku menghormatimu.

No comments:

Post a Comment